seorang Bapa bersama airmata :(

Assalamualaikum. REAL StoRY .

--->Tiba2 seorg lelaki tua yg bru menjalani pembedahan akibat skit dalaman mulai sedar..

 sejurus nurse tnye : Pakcik , sy bw pakcik kt bwh yer , biasanya anak2 tggu kt bawah after bapa mereka lps surgery. '

Pakcik itu mengiayakan dgn tidak bermaya .. wayar dikelilinginya.. maka nurse wanita itu pergi ke tgkat bwh bersama pakcik itu. Berjam lamanya pakcik itu menunggu anak2nya tapi sorg pun tidak muncul. Ya Allah .. mungkin pakcik itu sedih n dlm hatinye berkata “ mana anak2 aku” …  hati aku tersntuh…  ( sambung lagi )

Nurse itu mule pelik then bawa kembali pakcik itu ke atas smula sbb dah terlalu lama n beri pakcik itu berehat " jom pakcik ".. selang brape jam kemudian abang sulung pakcik itu dtg.. 
( umur mereka tiada bezanya ) ..
   Lalu pakcik yg tidak bermaya n sedih itu memintanya segelas air kerana terlalu dahaga.. septotnye anaknya yg memberikan air selepas surgery .

Abgnye : mana anak kau ? mana ?

Pakcik : mnggelengkan kepalanya dgn air mata berlinangan .. mungkin dlm hatinye berkata ( kalaulah arwah isteri aku ade , pasti aku dijaga )

Abgnye : dgn perasaan mrh .. anak kau ni *&*&%^&*%^& .. 

Ya Allah , kuatkanlah aku untuk menghabiskan cerita ni.

               Sebelum kejadian , semasa ulang alik dri hospital , anak kedua pakcik itu selalu bgi alasan BUSY dan sekalipun xpernh mempelawa ayahnya dtg kerumah. Pakcik itu akn sggah dirumah abgnye..
Bile sedar , tiada org ingin menjaganya.. cume anaknya pertama (perempuan) sahaja yg memahami dan akan menjaganya selagi hayat TAPI dye juge mempunyai suami ..  kt mane ank2 yg lain ??

---> Semasa dirumah , adik bongsunya yg prempuan dtg melawat. Pakcik itu ade 3bradik..
lalu dye berkata : mahhh ( bukn nama sebenar ) , tlong urutkan betis aku.. bisa sgt dh ni.. “smbil berlingan air mata dan menceritakan anak3nya yg bagi aku sgt xberguna blh mmpus “

Tringat aku mase pakcik itu cerita walaupun gajinya kecik masa dahulu , dye xkn bgi anak2 dye kelaparan even dye n istrinya xmakan.. sggup apa saja bt anaknya.. xpernah berkiraa..

Ya!! Aku akuinya pakcik ni sgt baik. Terlalu baik .. kalau boleh , aku mahu peliharanya…
             Dlm hati aku : Ya Allah daripada pakcik ni terbiar, nape dorg xhntr ke rumah org2 tua. BUKAN ! bukan aku jahat  tetapi disana lebih terjaga untuknya … ususnya dipotong sedikit, kencing berdarah, buang air besar begitu payah , kencing di saluran lain.. begitu seksa Ya Allah.. anak2nya akan mendapat balasan didunia akhirat… pakcik itu kecik hati tibe2 dye mnangis dan menutup kedua mukanya dgn tapak tgnnye itu ..

Semua disitu berlinangan air mata mengenang nasib pakcik yg uzur itu.. cucunya pun haprak , bgi aku blh mmpos ! cume certain cucu..
ayah ( bukn pggilan sbnr ) terjatuh tadi ( anaknye menympuk ) , dye terhantuk kt bucu almari .. tibe2 bangun then rase pening.. SYUKUR XLUKA . Alhmdulillah...
Balasan yg aku Nampak pada anak2 pakcik itu adalah :
anak lelaki pakcik itu semua anak prmpuannya musnah .. 
1 : pregnant dlu bru kawen,
2 : kawen then jadi penagih dadah , 
3 : liar yg melampau . others aku xtau…

---> Cucunya hasil anaknya yg ketiga ditgkap polis akibat tertntu walhal berkerja sbg askar n now dibuang.. tapi pakcik tu x tau smpai skrg.. aku syg kau AKI ! .. Walaupun dye bukan atok aku , tapi aku syg dye teramat..
    
        Aku pernah tnye seseorg : pakcik ni grg ke ngn anak2 dye dlu ? suke maki ank dye dlu ? or xpeduli ?
Hamba  Allah menjwb : x syg , pakcik ni baik sgt , untuk anak2 dye dan istri dye sggup buat apa saja..Korang pikir , before pakcik ni skit serius , tua2 pun still keje .. !!! keje kt petronas bahagian pam minyak ! SUBHANALLAH . anak2 bekerja xde bgi duit ?
Pakcik ini sgt merindui istrinya .. cinta ke syurga..
Sampai hati anaknya buat cmni .. kenapa ibu bapa blh jaga 10 anak2 nya tapi anak2nya xblh menjaganya ibubapanya ??  if korang ade tmpt aku , korang sedih.. ya ! sedih sgt !

(Apa perasaan bila kita tatang anak kita dgn minyak yg penuh , bile kite tua ini balasannya ??)

Rumahnya yg dlu bersih selalu dibersihkan oleh pakcik n istirnya skrg terbiar begitu sahaja walaupun ade anknya yg tggal disitu..

Sebenarnya aku tidak mmanggilnya PAKCIK . aku namakan sahaja.. cerita ni dipendekkan tkot korg boring kan ? but trust me CRITA NI REAL ! 

[ PENGAJARAN OR KESIMPULAN YG AKU NK CKP " HARGAILA IBU BAPA KITA " ALLAH BGI CASH SEKEJAP JE KT DUNIA NI " . HOPE ANK2 DYE DPT PEMBALASAN YG SETIMPAL ]

aku hope pakcik tu sihat walafiat mcm dlu .. rindu dye ketawa , makan byk , bile salam selalu genggam tgn aku :'( .. emosi gile aku hari ni.. !!!! 

i miss ur voice ... aku hope dpt jumpe lagi ... that's my HOPE . AKI , xde anak pun xpe .. let them !! Allah will help u .. i will ppray for U , dorg blh jahanam dgn harta dunia dorg ... InsyALLAH ..